luni, 10 mai 2010

Istoria ARO



-- Aro IMS 57-- construit din 1957 avea un motor de 50 cp,3300cc 
            -- viteza maximă de 80km/h.










--Aro M 59--motor de 56cp.
       --Modelul din 1964 m-461 care avea 70cp şi care atingea 100km/h a fost primul model exportat în alte tari şi a fost produs pana în 1975.

---1972-Aro 24- a fost echipat cu un motor Renault 2500cc cu 83cp cu care atingea o viteză maximă de 120km/h.
  - Maşina era excelenta în off-road,intr-un test făcut de Ford, Aro 24 a ieşit pe locul 2 după Range Rover.








  -Aro 24 avea motoare:-Tractorul Brasov 3.2 cu 68cp,
                                   -Aro 2.7 cu 71cp,
                                   -Andoria turbodiesel 2.4 cu 87cp
                                   -Peugeot turbodiesel cu 90cp.
  -Maşina era fabricată în Portugalia sub numele Portaro şi în Spania cu numele Hisparo,in Italia cu numele ACS
  -Aro 24 a câştigat Raliul Faraonului,unul din cele mai grele raliuri din lume. 

---1980--Aro 10-- care era un mic 4x4 echipat cu motoare Renault 1.3si1.4 (fabricate de Dacia).












  -Aro 10 avea 63cp şi atingea 120km/h, în 80` maşina a fost exportată în multe ţari,devenind un adevărat succes.Un succes scurt, deoarece Aro 10 nu era asa reziztent(în sensul ca se strica repede)si pentru că avea roţi mici de Renault 12 care limitau performanţele off-road.
  -Aro 10 era fabricat şi în Italia sub numele ACM, care au rezolvat problemele de ansamblare proiectând un Aro 10 îmbunătaţit numit Enduro x4.






 ---Enduro x4-- era echipat cu un motor 1600cc VW turbodiesel.
   -Modelul 24 a fost îmbunătăţit în anii 80,având acum 4 faruri şi motoare Peugeot turbodiesel.Maşina nu s-a vândut aşa bine în vest pentru că maşinile 4x4 japoneze erau mult mai căutate.

---1989-- un nou 4x4 se realiza,dar maşina nu s-a fabricat niciodată datorită dificultăţilor economice din timpul lui Ceauşescu.








----Aro 10 a fost imbunătăţit încă o data în 1999 când a apărut Aro 10 Super cu şasiu de Aro 24.Maşină care rezolvă problemele iniţiale pe care le avea Aro 10,având roti mai mari şi fiind mai multe categorii din care sa alegi precum pick-up,3 uşi şi 5 uşi.


[aro10super.jpg]


Aro a vândut in total 360.000 de maşini din care 66% vândute in străinătate,

Istoria Aro se termină în septembrie 2003 când statul roman vinde Aro unei firme din Texas numită Cross Lander pentru pretul de 180.000 usd.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu