vineri, 27 noiembrie 2009

FIAT 1800/2100/2300







        

      FIAT lansa cu ocazia Salonului Auto de la Geneva din 1959 primele modele postbelice echipate cu motoare cu 6 cilindri, respectiv 1800 si 2100.
      Noua serie de modele 1800/2100 facea parte din clasa superioara si inlocuia in gama Fiat, modelul 1900.
     De la debutul lor pe piata, noile modele au fost disponibile in doua variante:-berlina in trei volume cu 4 usi
              -break cu 5 usi, ambele oferind 6 locuri
     Motorizare:-1.8L (75 CP)
                        - 2.1L (82 CP), ambele pe benzina si alimentate cu ajutorul unui carburator dublu corp.
 
     Modelele 1800/2100 s-au remarcat prin design-ul caroseriei cu muchii ascutite, parbrizul panoramic, interiorul foarte spatios, confortul la rulare dar si prin solutiile tehnice interesante  precum cutia de viteze cu trepte sincronizate, chiulasa cu supape inclinate, camere de ardere semisferice, suspensia fata cu bare de torsiune si sistemul de franare prevazut cu discuri, ultimele doua solutii aplicate in premiera pentru Fiat.

     Concepute dupa solutia clasica motor amplasat frontal longitudinal si transmisie pe rotile din spate, modele 1800/2100 erau oferite in standard cu o cutie de viteze manuala cu 4 trepte. Suspensia fata era prevazuta cu brate duble transversale, bare de torsiune longitudinale si bara antiruliu in timp ce suspensia spate era prevazuta cu axa rigida, arcuri lamelare si bara antiruliu. Sistemul de franare era servoasistat fiind prevazut cu discuri la ambele punti iar sistemul de directie era de tip cu melc globoidal si rola.


Dimensiuni-L x l x h - 4.485 x 1.620 x 1.470 cm
Greutate    -1.250 Kg  

viteza max-143 Km/h (motor 1.8L)
                  -146 Km/h (motor 2.1L).
 

     Catre sfarsitul anului 1959 este lansata o noua versiune 2100 Speciale realizata de departamentul "Carozzerie Speciali FIAT" si care se diferentia la exterior prin cele patru faruri, grila radiatorului cu design mai elegant in timp ce lungimea totala masura 4.750 cm. Fiat-ul 2100 Speciale dispunea de dotari specifice si era realizat in special pentru diplomati si Vatican.
 

     -1960 modelul 2100 putea fi echipat optional cu tapiterie piele, transmisie automata(premiera pentru Fiat), radio cu tranzistori, antena electrica, trapa, pneuri cu contur alb.

     -1960 este lansata o noua varianta de caroserie tip limuzina cu ampatamentul marit realizata de carosierul Francis Lombardi si care putea transporta pana la 8 persoane. In perioada 1959-1961 au fost fabricate 31.174 de exemplare Fiat 1800/2100 din care 1.174 versiuni speciale.










  Catre mijlocul anului 1961 este realizat un prim facelift, modelul 1800 devenind 1800B in timp ce modelul 2100 este inlocuit cu modelul 2300, acesta din urma se diferentia la exterior prin grila fata cu faruri duble si blocurile optice spate cu design nou. Inbunatatirile au fost in primul rand de ordin tehnic si constau intr-un nou sistem de suspensie spate, un nou sistem de franare cu dublu circuit, in timp ce puterea motorului de 1.8L a fost marita la 86 CP iar motorul noului model 2300 era unul cu 6 cilindri de 2.3L care dezvolta 105 CP. Modelul 2300 era disponibil optional cu o cutie de viteze automata sau cu sistem overdrive in cazul echiparii cu cutie manuala in 4 trepte. Tot in 1961 este oferita o noua versiune 2300 Speciale realizata de departamentul "Carozzerie Speciali FIAT" si care se diferentia la exterior prin grila radiatorului cu design mai elegant, blocurile optice posterioare cu design diferit, prin numeroasele elemente cromate prezente, lungimea totala masura 4.560 cm si dispunea de dotari specifice.
 

     Cu ocazia Salonului Auto de la Frakfurt din 1961 este lansat Fiat 2300 Coupe in varianta de serie dupa ce cu un an in urma la Salonul Auto de la Torino a fost prezentat sub forma de prototip.

     Fiat-ul 2300 Coupe era realizat pe baza mecanicii modelului Fiat 2300 Berlina si dispunea de o eleganta si spatioasa caroserie de tip coupe cu 4 locuri proiectata de Ghia.
  

     -1962 este lansata o noua versiune de baza denumita 1500L care era echipata cu un motor cu 4 cilindri de 1.5L (75 CP) si dispunea de un echipament de dotari simplificat.
 

    -1963 este prezentata o noua versiune mai luxoasa denumita 2300 De Luxe care dispunea de noi scaune mai confortabile, o noua instalatie de ventilatie/incalzire in habitaclu iar printre dotarile propuse optional se inscriau instalatia de aer conditionat si servodirectia. In acelasi an sunt prezentate Fiat 2300 Presidenziale sub forma de limuzina care oferea pana la 8 locuri in interior si dispunea de un echipament de dotari de lux iar in Spania demareaza productia modelului Seat 1500, varianta spaniola a Fiat-ului 1500L.
 

     -1964 sunt lansate Fiat 2300S Coupe echipat cu motorul de 2.3L alimentat cu doua carburatoare care dezvolta 136 CP precum si Fiat 1500L livrat cu echipare de taxi.

    -1966 este disponibila pentru modelul 2300 o noua cutie de viteze automata de productie Borg Warner.










Catre sfarsitul anulu 1968, productia modelelor 1800B/2300 inceteaza, acestea fiind inlocuite in gama cu modelul Fiat 130, lansat la Salonul Auto de la Geneva din 1969. Intre anii 1961-1968 au fost fabricate peste 155.000 de exemplare din seria de modele 1800B/2300, fiind unul din cele mai apreciate modele europene de clasa superioara din anii ’60 in timp ce productia variantei spaniole Seat 1500 a fost de circa 135.000 de exemplare intre anii 1963-1970.


































Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu