FIAT lansa cu ocazia Salonului Auto de la Geneva din 1959 primele modele postbelice echipate cu motoare cu 6 cilindri, respectiv 1800 si 2100.
Noua serie de modele 1800/2100 facea parte din clasa superioara si inlocuia in gama Fiat, modelul 1900.
De la debutul lor pe piata, noile modele au fost disponibile in doua variante:-berlina in trei volume cu 4 usi
-break cu 5 usi, ambele oferind 6 locuri
Motorizare:-1.8L (75 CP)
- 2.1L (82 CP), ambele pe benzina si alimentate cu ajutorul unui carburator dublu corp.
Modelele 1800/2100 s-au remarcat prin design-ul caroseriei cu muchii ascutite, parbrizul panoramic, interiorul foarte spatios, confortul la rulare dar si prin solutiile tehnice interesante precum cutia de viteze cu trepte sincronizate, chiulasa cu supape inclinate, camere de ardere semisferice, suspensia fata cu bare de torsiune si sistemul de franare prevazut cu discuri, ultimele doua solutii aplicate in premiera pentru Fiat.
Concepute dupa solutia clasica motor amplasat frontal longitudinal si transmisie pe rotile din spate, modele 1800/2100 erau oferite in standard cu o cutie de viteze manuala cu 4 trepte. Suspensia fata era prevazuta cu brate duble transversale, bare de torsiune longitudinale si bara antiruliu in timp ce suspensia spate era prevazuta cu axa rigida, arcuri lamelare si bara antiruliu. Sistemul de franare era servoasistat fiind prevazut cu discuri la ambele punti iar sistemul de directie era de tip cu melc globoidal si rola.
Dimensiuni-L x l x h - 4.485 x 1.620 x 1.470 cm
Greutate -1.250 Kg
viteza max-143 Km/h (motor 1.8L)
-146 Km/h (motor 2.1L).
Catre sfarsitul anului 1959 este lansata o noua versiune 2100 Speciale realizata de departamentul "Carozzerie Speciali FIAT" si care se diferentia la exterior prin cele patru faruri, grila radiatorului cu design mai elegant in timp ce lungimea totala masura 4.750 cm. Fiat-ul 2100 Speciale dispunea de dotari specifice si era realizat in special pentru diplomati si Vatican.
-1960 modelul 2100 putea fi echipat optional cu tapiterie piele, transmisie automata(premiera pentru Fiat), radio cu tranzistori, antena electrica, trapa, pneuri cu contur alb.
-1960 este lansata o noua varianta de caroserie tip limuzina cu ampatamentul marit realizata de carosierul Francis Lombardi si care putea transporta pana la 8 persoane. In perioada 1959-1961 au fost fabricate 31.174 de exemplare Fiat 1800/2100 din care 1.174 versiuni speciale.
|
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu