marți, 8 iunie 2010

TALBOT



----1903-Compania Talbot a fost infintata in Londra de catre Charles Chetwynd-Talbot
    -- importa si vindea masini franceze Clément-Bayard

----1905- a inceput sa le comercializeze sub numele de Clément-Talbot
 ----a inceput doar importarea pieselor, urmand ca asamblarea lor sa fie facuta la fabrica din North Kensington, Londra, masinile urmand a fi vandute sub numele de Talbot.

Mai tarziu Charles Talbot a inceput productia unor modele cu design realizat in Anglia

----1910- compania producea intre 50 si 60 de automobile pe luna

----1913- Talbot avea prima masina din lume care sa parcurgea 100 de mile (160 de km) intr-o ora.

----1919- Talbot a fost cumparata de compania britanica Darracq cu sediul in Suresnes, Franta
    --masinile produse au fost comercializate sub numele de Talbot-Darracq

----1920-compania a fost reorganizata numindu-se Sunbeam-Talbot-Darracq (STD).

----1935- compania STD a dat faliment, si uzina din Franta a companiei a fost cumparata de Antonio Lago, iar uzina din Anglia de Rootes Group
---- Antonio Lago a implementat o serie de masuri prin care sa conserve pe o perioada cat mai lunga capitalul modest al companiei prin reducerea costurilor si axandu-se pe constructia de masini mai usoare si sportive.

---- Talbot-Lago T150 C cu care au participat la Grand Prix-ul Frantei din 1937, unde a surclasat toti oponentii, adjudecand cele 3 pozitii din top. Alt succes important s-a realizat la Tourist Trophy, ocupand primele 2 pozitii, iar la Grand Prix-ul din Tunisa T150 C a ocupat primul loc. A urmat succesul de la Le Mans, unde au reusit sa termine cursa pe pozitia secunda.

Modelul T150 C avea montat un propulsor de 4 litri, cursa motorului fiind de 104.5 mm, indeajuns pentru a produce 155 CP, care propulsau masina la o viteza ametioare, pentru acea vreme, de 115 mph (184 km/h).
Compania franceza Figoni & Falaschi a construit o caroserie spectaculoasa pe sasiul acestui model. Figoni & Falaschi a fost infintata in 1935 dupa intalnirea dintre Giuseppe Figoni si Ovidio Flaschi. Cei doi faceau o echipa grozava, deoarece Figoni putea sa se concentreze la realizarea unor designuri care sa-ti taie rasuflarea si nu era nevoit sa se gandeasca si la gestionarea finantelor, care era condusa cu iscusinta de catre Falaschi.

Aceasta colaborare s-a fructificat prin realizarea modelului Talbot-Lago T150 SS, care avea un design numit goutte d’eau (lacrima/picatura de apa), cu toate ca Figoni prefera denumirea coupe americains, deoarece primul client a fost un american, si anume Freddy McEvoy, care a fost de asemenea agentul lor de vanzarii in S.U.A. Masina a fost prezentata pentru prima data in 1937 la Show-ul auto din New York.

Talbotul realizat de Figoni a fost premiat in 1951, fiind aleasa una dintre cele 8 masini care au primit premiul de ’excelenta ca opere de arta’. Un alt premiu a fost castigat la Pebble Beach Concours d’Elegance, unde a primit distinctia de Best in Show.

Doar 16 exemplare din Talbot-Lago T150 SS au fost carosate de Figoni&Falaschi, iar dintre acestea 11 au fost realizate pe sasiu cu ampatamentul scurt, tipic masinilor super-sport. Restul de 5 masini aveau caroseria in stil notchback (sedan).

Delahaye, Delage, Peugeot, Bugatti, chiar si Bentley au inceput implementarea acestui design, dar putini au reusit sa capteze imaginatia colectionarilor, asa cum a facut-o Talbot-Lago SS T150 Figoni&Falaschi .


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu