marți, 8 iunie 2010

istoria FIAT

                                  FIAT
       -- Fabbrica Italiana di Automobili Torino--




 Fișier:Loghi Fiat 1899-1968WP.jpg









     FIAT, care este un acronim de patru litere pentru Fabbrica Italiana di Automobili Torino. Sediul central al grupului se afla in Torino, regiunea Piemont, in nord-vestul Italiei.
    Actul de nastere al Società Anonima Fabbrica Italiana Automobili Torino a fost semnat la 11 iulie 1899,  la Palazzo Bricherasio din Torino.
----1900-Prima fabrica a companiei, inaugurata pe Corso Dante avea 150 de angajati si a produs la inceput un numar de 24 de masini
 ----1900-se produce modelul 3/12 HP, ce nu era dotat inca cu marche-arriàrre.

La prima editie Giro dItalia Automobilistico, 9 masini FIAT sunt aliniate la start si toate vor trece linia de sosire.
----1902, modelul FIAT 24 HP, prima  masina de curse FIAT, pilotata de Vincenzo Lancia, a castigat cursa pe parcurs ascendent Sassi-Superga, in timp ce Giovanni Agnelli la volanul unui FIAT 8 HP a reusit un record la al doilea Giro dItalia Automobilistico.

----1904- a fost adoptatta sigla FIAT, ovala pe fundal albastru, desenata de Biscaretti

----1908-se infiinteaza FIAT Automobile Co. in Statele Unite.
.
Productia a crescut si a fost extinsa pentru a nu include numai automobile, ci si vehicule comerciale usoare, motoare navale, camioane si tramvaie.
In doar cativa ani, FIAT a revolutionat complet gama de produse si, pentru prima data, pe masinile produse au fost montate acumulatoare electrice.
A fost introdus axul cardanic patentat. Masinile FIAT au continuat sa isi adjudece victorii in competitii, inregistrand o serie de recorduri. 

-----1912- a fost lansat modelul TIPO ZERO
----1916- au inceput lucrarile la fabrica din Lingotto La vremea aceea era cea mai mare fabrica europeana, avand cinci etaje si o pista futurista de teste pe acoperis, si devenind curand simbolul industriei automobilistice italiene.Lucrarile s-au incheiat in 1922.
    Intre timp FIAT a continuat sa se extinda in noi arii de afaceri, inclusiv in domeniile otelului si cailor ferate precum si in industria energetica si in transportul public.
A fost fondat FIAT Lubrificanti, si inaugurata prima filiala italiana in Rusia.
La izbucnirea razboiului, productia companiei era dedicata aproape in intregime aprovizionarii fortelor armate.
Anii de dupa razboi au fost marcati de transformari extensive si de crize, dar au putut fi impulsionati de politici atente de reducere a costurilor, afacerea incepad sa se redreseze in 1923. Giovanni Agnelli a fost numit Presedinte al Companiei.

----1923-??? prima masina cu patru locuri, FIAT 509.
-----1925-modelul TIPO 509(motor de 990cmc )
             in 1926 au fost vandute mai mult de 45.000 unităţi 

Anii 30 au marcat o perioada de progrese exceptionale in tehnologia de productie a camioanelor si a vehiculelor comerciale usoare, in paralel cu avantul sectoarelor aeronautic si al cailor ferate.
----1934- Balilla, supranumita si tariful minim datorita consumului redus

----1936- Topolino, cea mai mica utilitara din lume ce a ramas in productie pana in 1955.
----1937-au inceput lucrarile la constructia unei noi fabrici FIAT la Mirafiori, unde au fost introduse cele mai recente inovatii in organizarea industriala.
Al doilea razboi mondial a insemnat reducerea drastica a productiei de autovehicule, inlocuita de o crestere considerabila a productiei de vehicule comerciale usoare.
Senatorul Giovanni Agnelli a murit in 1945, la Presedintia companiei FIAT succedandu-i Vittorio Valletta.
----1948- a fost incheiata reconstructia fabricilor distruse in timpul razboiului
      --doua noi modele, FIAT 500 si FIAT 1400.Pentru prima data echipamentul standard includea un sistem de incalzire si ventilare.
 
----1953- FIAT 1400- a fost prima masina FIAT oferita si in varianta diesel.
----1955- FIAT 600- extraordinar automobil mic, subcompact, cu motor posterior
----1957- FIAT Nuova 500, produs incepand din 1960 cu o versiune break, precursoarea variantei Station Wagon.

---Acestia au fost si anii lui FIAT 1800, urmat de FIAT 1300 si FIAT 1500.
In aceasta perioada exporturile si productia au continuat sa creasca, de la o masina ce revenea in medie la 96 de locuitori pana la o masina la 28 locuitori.
 
----FIAT 850-

----1971- o subcompacta populara, FIAT 127.Acest model a fost primul fiat cu tractiune fata, obtinand un mare succes de piata si fiind ales masina anului.
----1978- compania a confirmat o data in plus misiunea sa de inovare si automatizare a productiei, introducand Robogate, noul sistem de asamblare a caroseriei robotizat.
----1979- sectorul auto se constituie intr-o companie independenta: FIAT Auto S.p.A., ce reuneste marcile FIAT,Lancia, Autobianchi, Abarth si Ferrari.

Activitatile multilaterale ale FIAT au fost incorporate in companii independente, nascandu-se astfel FIAT Ferroviaria, FIAT Avio, FIAT Trattori, FIAT Engineering, Comau, Teksid si Magneti Marelli alaturi de FIAT Auto.
----1980-FIAT Panda- desenat de Giugiaro

----1982-FIAT Uno, o masina ce a venit cu inovatii importante la partea electronica, in alegerea materialelor si in adoptarea unui motor curat: 1000 Fire.

----1983- vor fi achizitionate si Alfa Romeo si Maserati

----1989-Fiat Tipo- aleasa masina anului pentru solutiile tehnice de avangarda pe care le asigura..Productia acestei masini a marcat inca o piatra de hotar in drumul marcii FIAT: linia de productie segmentata.

----1990-FIAT Tempra 

----1991-FIAT 500

----1993-FIAT Punto, aleasa masina anului 1995
----1993-FIAT Coupé, cu o caroserie desenata de Pininfarina si FIAT Style Center.
----1994-FIAT Ulysse

----1995-FIAT  Barchetta
----1995-FIAT Bravo
----1995-FIAT Brava

----1996-FIAT Marea si FIAT Marea Weekend

----1997-FIAT Palio

----1997- compania mama s-a mutat de la Corso Marconi in noile birouri operationale din cladirea FIAT in complexul Lingotto, transformat intre timp in Centru Expozitional si de Conferinte.
----1998-FIAT Seicento, ideal pentru aglomerarile urbane
----1998-FIAT Multipla

----2000-FIAT Doblo prezentat la Salonul Auto de la Paris

----2001-FIAT Stilo, model caracterizat de un design nou, cu tehnologie sofisticata si numeroase dotari de lux.

----2002- FIAT Multipla
----2002- FIAT Ulysse si FIAT Stilo Multi Wagon au fost remodelate.

----2003- Noul Punto si-a facut debutul pe piata (la exact 10 ani de la lansarea primului model Punto) cu inovativul motor 1.3 Multijet 16v
----2003- Noua Barchetta a fost redesenata, atat la interior, cat si la exterior.
----2003- Noua Panda si-a facut aparitia si a castigat ravnitul premiu Masina Anului 2004.
----2004-FIAT Idea, disponibila din ianuarie 2004, nu a fost numai primul MPV creat de FIAT, dar a fost si primul automobil care a comunicat noua misiune a marcii FIAT.
Noul sistem Multijet, nascut din evolutia tehnologiei Common Rail, sta la baza a doua motoare revolutionare, micutul 1.3 Multijet 16v si sportivul 1.9 Multijet de 100 CP.
Incepand cu 2005 Fiat a lansat o serie de modele care au adus marca italiana pe primele locuri in clasamentele de vanzari si care i-au redefinit identitatea punand deopotriva accent pe valorile sale emotionale, traditionale, cat si pe tot ceea ce insemna tehnologie de ultima ora. Grande Punto, Sedici, Linea, Noul Croma, Bravo si, recent, Fiat 500 sunt modele care au au adus noi premii de presitigiu si un nou suflu in interiorul companiei.
Odata cu lansarea lui Fiat Bravo la inceputul lui 2007, Fiat a intrat in posesia unui nou logo, ce subliniaza principale sale valori: frumusete si substanta.






















modele fiat


  • 124
  • 125
  • 126
  • 127
  • 128
  • 130
  • 131
  • 500
  • 600
  • 850
  • 1100
  • 1300
  • Albea
  • Barchetta
  • Bianchina


  • Brava
  • Bravo
  • Cinquecento
  • Coupé
  • Croma
  • Dino
  • Doblò
  • Ducato
  • Duna
  • Idea
  • Marea
  • Multipla
  • Palio


  • Panda (Noua Panda)
  • Premio
  • Punto
  • Regata
  • Ritmo / Strada
  • Seicento
  • Siena
  • Stilo
  • Tempra
  • Tipo
  • Topolino
  • Ulysse
  • Uno
  • X1/9

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu