Primul motor în patru timpi cu un singur cilindru şi turaţii ridicate.
Benz Patent Motor Car nu era o caleaşcă modificată, ci prezenta un design independent, atotcuprinzător.
-1886- Caleaşca motorizată Daimler
Spre deosebire de Patentul Benz, primul automobil construit de Daimler arăta ca o caleaşcă – fără oişte, dar cu sistem de direcţie convenţional bazat pe acest mecanism. Era o caleaşcă fără cai.
Prima gamă de modele Mercedes echipate cu motoare puternice şi uşoare, radiator în formă de fagure, ampatament lung şi centru de greutate coborât.
1901 Mercedes 8/11 cp
În luna august, modelul cu 8/11 cp a devenit a treia variantă (după cea de 35 cp şi cea de 12/16 cp) din prima gamă de modele Mercedes.
1902 Mercedes Simplex 40 cp
Cea de-a doua generaţie de modele Mercedes (Simplex) ieşeau în evidenţă în special prin motoarele cu o putere mai ridicată decât precedentul model şi o serie de îmbunătăţiri ale componentelor care aveau ca scop optimizarea funcţionări
1902 Benz Spider
|
![]() |
Gama de modele Parsifal cuprindea trei modele echipate cu motoare cu doi cilindri şi arbore cardanic şi un model dotat cu un motor cu patru cilindri şi lanţ de transmisie care dezvolta o putere de 16 cp.
1903 Mercedes Simplex 60 cp
Modelul Mercedes Simplex cu o putere de 60 cp a devenit strămoşul multor generaţii de modele de curse şi modele sport marca Mercedes.
1908 Mercedes 20/35 cp Landaulet
|
1910/1911 Mercedes Knight 16/40 cp
![]() |
Modelele Mercedes Knight erau propulsate de un motor cu cămăşi culisante, o invenţie a americanului Charles J. Knight.
1911 Mercedes 8/18 cp
În august 1911, gama Mercedes Knight a fost completată de un alt model cu preţ de vânzare redus, inclus în categoria autovehiculelor echipate cu motor cu cilindree redusă, modelul Mercedes cu 8/18 cp.
1911 Mercedes 37/90 cp
În iunie 1911 a apărut un nou model performant: modelul Mercedes cu 37/90 cp. Acesta era echipat cu un motor cu patru cilindri, trei supape pentru fiecare cilindru şi dublă aprindere.
1914 Mercedes 28/95 cp |
Modelul de 28/95 cp a fost primul autovehicul Mercedes dotat standard cu radiatorul caracteristic în formă de V şi ţevi de eşapament exterioare învelite în tuburi metalice.
|
1923 Mercedes 6/25/40 cp |
Primul autoturism care a intrat în producţia de serie cu motor supraalimentat a fost propulsat de un motor de mici dimensiuni cu patru cilindri şi arbore vertical, supape în cap în formă de V şi cilindri simpli din oţel. |
1923 Mercedes 10/40/65 cp
Modelul de 10/40/65 cp era echipat cu un motor de 2,6 litri, cu patru cilindri şi a ingrat în producţia de serie alături de modelul de 6/25/40 cp.
1924 Mercedes 15/70/100 cp |
Modelele cu patru cilindri au fost urmate în ultima parte a anului 1924 de două autovehicule echipate cu motoare cu şase cilindri supraalimentate. Modelul de 15/70/100 cp avea o cilindree de 4 litrI |
|
![]() |
1901 Mercedes 35 cp |
-1886-Patentul Benz |
![]() |
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu