DACIA 1100
Primul model iesit pe poarta uzinei din Pitesti este Dacia 1100 a facut furori in momentul lansarii sale pe piata, in 1968. Fiind primul autoturism creat de noua marca Dacia (ARO exista deja de ceva vreme), fanii acestuia au facut o adevarata pasiune pentru el, chiar daca, in esenta, Dacia 1100 nu era altceva decat un Renault 8, model care se ragasea deja de ceva vreme pe strazile Frantei.
Dacia 1100 si-a inceput cariera de piata in 20 august 1968, zi in care uzina dacia anunta primele modele de serie.
Totusi pe 3 august, presedintele Nicolae Ceausescu primea cadou un exemplar dedicat, cu placheta din platina dedicata si montata pe motorul aflat in spatele masinii. Acea masina a supravietuit timpului, actualmente fiind in posesia Autmobil Clubului Roman (ACR). Daca astazi vorbim de piese produse de furnizori autohtoni, in 1968 totul se rezuma la asamplarea si vopsirea caroseriei aduse din Franta, la montarea pieselor aduse de asemenea din afara tarii si la testarea tuturor modelelor iesite pe poarta fabricii.
Modificarile fata de Renault 8 erau minore, cea mai vizibila fiind reprezentata de sigla UAP (Uzina de Automobile Pitesti) si de logotipul dacia 1100, ambele amplasate intre faruri.
La ora lansarii modelului, in Romania existau circa 3000 de masini.
Dacia 1100 a ridicat apetitul romanilor pentru acest mijloc de transport, constructorul roman asambland 37.546 de exemplare intre '68 si '71. In paralel au fost produse, in serie limitata la 150 de exemplare, modelele gamei 1100S, destinate curselor si Ministerelor.
Date tehnice
-Lungime 3990 mm
-Latime 1490 mm
-Inaltime 1410 mm
-Ampatament 2270 mm
-Masa proprie 760 kg
-Cilindree 1.108 cmc
-Putere max 46 CP/4600 rpm
-Viteza maxima 135 km/h
-0-1000 m 42 secunde
-0-100 km/h 20 de secunde
-Frane pe disc, pe toate cele patru roti
-Rezervor 38 de litri
Totusi pe 3 august, presedintele Nicolae Ceausescu primea cadou un exemplar dedicat, cu placheta din platina dedicata si montata pe motorul aflat in spatele masinii. Acea masina a supravietuit timpului, actualmente fiind in posesia Autmobil Clubului Roman (ACR). Daca astazi vorbim de piese produse de furnizori autohtoni, in 1968 totul se rezuma la asamplarea si vopsirea caroseriei aduse din Franta, la montarea pieselor aduse de asemenea din afara tarii si la testarea tuturor modelelor iesite pe poarta fabricii.
Modificarile fata de Renault 8 erau minore, cea mai vizibila fiind reprezentata de sigla UAP (Uzina de Automobile Pitesti) si de logotipul dacia 1100, ambele amplasate intre faruri.
La ora lansarii modelului, in Romania existau circa 3000 de masini.
Dacia 1100 a ridicat apetitul romanilor pentru acest mijloc de transport, constructorul roman asambland 37.546 de exemplare intre '68 si '71. In paralel au fost produse, in serie limitata la 150 de exemplare, modelele gamei 1100S, destinate curselor si Ministerelor.
Date tehnice
-Lungime 3990 mm
-Latime 1490 mm
-Inaltime 1410 mm
-Ampatament 2270 mm
-Masa proprie 760 kg
-Cilindree 1.108 cmc
-Putere max 46 CP/4600 rpm
-Viteza maxima 135 km/h
-0-1000 m 42 secunde
-0-100 km/h 20 de secunde
-Frane pe disc, pe toate cele patru roti
-Rezervor 38 de litri
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu